
Brukervilkår digital betalingstjeneste
Disse brukervilkårene gjelder for din bruk av digital betalingstjeneste ("Betalingstjenesten") når du mottar assistanse fra Viking Assistance Group AS ("Viking"/"vi") org.nr. 998 858 690.
Disse vilkårene gjelder kun Betalingstjenesten. Avtalevilkår for selve bergingen fremgår av din avtale med Viking, dine forsikringsvilkår eller medlemskapsbetingelser ("Vilkårene"). Vilkårene finner du på våre hjemmesider eller via ditt forsikringsselskap.
Betalingstjenesten leveres "som den er". Viking garanterer ikke oppetid på Betalingstjenesten.
Betalingen utføres gjennom betalingsplattformen til Nets Cards Processing A/S ("Nets"). Når du samtykker til disse brukervilkårene, gir du Nets tillatelse til å belaste ditt betalingsmiddel med beløpet slik det er fastsatt i Vilkårene. Vilkår og priser for selve betalingsformidlingen fremgår av Nets' vilkår. Viking forbeholder seg retten til å endre eller legge til tilbydere av betalingsformidlingstjenester.
Du aksepterer ikke å ha angrerett på gjennomført betaling så lenge assistanse er bestilt fra Viking.
Dersom du ved en feil samtykker til å betale, for eksempel fordi det ikke var du som trengte assistanse eller var forpliktet til å betale, vil vi refundere beløpet. Dette forutsetter at du heller ikke har vært involvert i å bestille eller engasjere Viking til redningsarbeidet på en måte som tilsier at du bør betale egenandelen. Viking forbeholder seg retten til å vurdere refusjon i slike tilfeller basert på de opplysningene som foreligger.
Hvis du har blitt trukket feil beløp, vil vi refundere det overskytende.
Når du bestiller assistanse for oss, bruker Betalingstjenesten og mottar SMS fra oss, samler Viking inn nødvendige personopplysninger, som navn, telefonnummer, e-postadresse og registreringsnummer til det aktuelle kjøretøyet. Du finner mer
informasjon om hvordan og hvorfor vi behandler personopplysningene dine, og hvilke rettigheter du har, i vår personvernerklæring.
Betalingsprosessen utføres av Nets, som selv er behandlingsansvarlig for personopplysninger de mottar i forbindelse med betalingsformidlingen. Viking mottar ingen personopplysninger fra Nets. Nets' behandling av personopplysninger skjer i henhold til Nets' personvernerklæring.
Du er ansvarlig for å bruke Betalingstjenesten i samsvar med Vikings og betalingsformidlers vilkår. Ved brudd på disse brukervilkårene eller gjeldende lov, eller ved ulovlig eller uautorisert bruk av betalingstjenesten, plikter du å erstatte og holde Viking og/eller betalingsformidler skadesløs for eventuelle tap eller skade som oppstår som følge av slike handlinger.
Viking påtar seg så langt det er tillatt etter preseptorisk lovgivning ikke ansvar for eventuelle skader som oppstår ved bruk av Betalingstjenesten eller Nets' betalingsformidling. Vikings ansvar er i alle tilfeller begrenset til påvist, direkte skade, med en maksimal erstatning på ti tusen (10 000) NOK. Viking påtar seg ikke ansvar for følgeskader, tap av fortjeneste, tap av forventede besparelser eller andre indirekte skader.
Når det gjelder ansvar for direkte oppståtte skader i forbindelse med redningstjenestene, gjelder Vilkårene.
Viking kan foreta ensidige endringer i disse brukervilkårene. Ved endringer vil vi publisere de oppdaterte brukervilkårene på nettsiden. Hvis du ikke godtar én eller flere av endringene i brukervilkårene, kan du ikke benytte Betalingstjenesten.
Dersom du ikke er fornøyd med en gjennomført betaling eller andre forhold knyttet til Betalingstjenesten, vil vi at du kontakter oss slik at vi kan prøve å løse problemet umiddelbart eller gi deg råd om hvordan du kan få saken din vurdert på nytt. Du kontakter da vår support via kontaktskjema på nettsiden til Viking, eller på telefon +47 22 08 60 00. Dersom du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte vår klagebehandler via e-post til feedback@vikingredning.no, for å få saken din vurdert
på nytt. Hvis du har fått gjennomgått saken din og du fortsatt ikke er fornøyd, har du mulighet til å henvende deg til følgende instanser:
Forbrukerrådet
- Adresse: 463 Sentrum, 0105 Oslo
- Telefon: +47 23 400 500
- Nettside: www.forbrukerradet.no
Finansklagenemnda
- Adresse: Postboks 53 Skøyen, 0212 Oslo
- Telefon: +47 23 13 19 60
Du har også muligheten til å bringe saken din for den ordinære rettsinstansen for behandling
Om du skulle ha behov for å kontakte oss, kan du ringe Vikings kundesenter på telefonnummer +47 22 08 60 00 eller kontakte vår support for ikke-hastesaker ved å sende e-post til hjelp@vikingredning.no.